În urmă cu 40 de ani: Maserati Quattroporte i-a fost prezentat președintelui italian Sandro Pertini

0
74
Maserati Quattroporte

Brandul Maserati fost întotdeauna recunoscut pentru mașini de excepție și foarte luxoase, elegante și performante, lucru demonstrat de alegerea modelelor Quattroporte drept mașinile oficiale ale președinților Italiei.

În data de 14 decembrie 1979, a treia generație Maserati Quattroporte, atât în varianta automată cât și manuală, a fost prezentată președintelui italian Sandro Pertini. La ceremonia organizată la Palatul Quirinal din Roma au participat ministrul Industriei și Comerțului, Domnia Sa Antonio Bisaglia și președintele Maserati, Alejandro de Tomaso.

A treia generație Maserati Quattroporte (1979), concepută de Giorgetto Giugiaro, a fost prima mașină complet nouă proiectată în timpul perioadei de management a lui de Tomaso (1976-1993)și a inclus linii inspirate din prima versiune Quattroporte (1963), având în același timp o personalitate mai formală și mai puțin sport.

A treia generație Maserati Quattroporte s-a caracterizat printr-un interior luxos și rafinat. A fost echipată cu un motor V8, în variante de 4.2 L cu 255 cp și 4.9 L cu 280 cp. Viteza maximă atinsă era de 280 km/h. Prezența produsului pe piață a avut loc între 1979 și 1990, cu un total de unitați vândute de 2.145.

In 1986 a fost lansată versiunea”Royale”: o restilizare cu îmbunătățiri la interior ce includ scaune din piele fină și utlizare generoasă a lemnului de nuc pe panoul de bord și portiere. Printre alte trăsături distinctive se numărau radio telefonul poziționat în compartimentul dintre cele două scaune din față și o masuță pliabilă la ușile din spate. Quattroporte Royale era echipat cu un motor puternic V8 de 4.9 L care dezvolta 300 cp și au fost doar 51 de exemplare construite cu această variantă de echipare.

In 1982, Secretariatul General al președintelui Italiei a lansat o comandă către Maserati pentru construcția unui Quattroporte pentru a fi utilizat de președinte.

In 1983 compania din Modena a furnizat președintelui Sandro Pertini un model Quattroporte, de culoare albastru-verde închis cu interior din catifea de culoare bej, aceasta devenind alegerea sa pentru angajamentele instituționale.

Una dintre caracteristicile originale ale mașinii era reprezentată de o scrumieră mare cu port-pipă între scaunele din spate: aceasta a fost o cerință a președintelui însuși, iar Maserati a modificat bancheta din spate pentru a o realiza. Mașina era de asemenea echipată cu bar, sistem telefonic și sistem de intercomunicație cu persoanele din afara mașinii.

Cabina mașinii era blindată și complet rezistentă la gloanțe, acoperită cu oțel manganos de înaltă rezistență.

Ferestrele erau de asemenea blindate, cu o grosime de 31 mm și realizate din policarbonat, 4 dintre ele fiind acționate electric.

Plafonul se putea deschide electric deasupra banchetei din spate a mașinii astfel încât președintele să se poată ridica în picioare și să salute mulțimea în timpul deplasării; un mâner special a fost instalat în sptele scaunului dreapta față, pentru ca această poziție verticală să fie mai confortabilă.

Șeful statului a utilizat a treia generație Quattroporte la toate ocaziile publice, inclusiv cu ocazia vizitei istorice la fabrica Ferrari din Maranello, în 29 mai 1983. Conform etichetei de protocol, odată cu intrarea mașinii în curtea fabricii, gazda, Enzo Ferrari, trebuia să se apropie de vehicului prezidențial. Cu toate acestea, Ferrari a rămas nemișcat la o distanță de aproximativ 10 m de mașină. Președintele în vârstă, Pertini, a coborât din mașină și a pășit spre șeful de la Ferrari.

Motivul pentru care Enzo Ferrari a rămas nemișcat este reprezentat de rivalitatea locală foarte veche dintre Calul în două picioare și Trident .

În anii 80, au fost și alte personalități faimoase care au ales a treia generație Quattroporte drept mijloc de transport. Poate cel mai cunoscut din rândul lor a fost tenorul din Modena, Luciano Pavarotti; există fotografii cu tenorul în Quattroporte în fața Scalei din Milano.

În prezent, Quattroporte rămâne mașina oficială a președintelui Italiei: în data de 2 iunie a acestui an, de Ziua Republicii, președintele în Sergio Mattarella a folosit a șasea generație Quattroporte de culoare “albastru instituțional”, special creată de Maserati. Interiorul mașinii are finisaje “Black Piano“ (lemn negru lăcuit) și piele față naturală Pieno Fiore.

O grijă deosebită a fost acordată izolației acustice a cabinei pentru a asigura un nivel de confort maxim la bordul mașinii în orice condiții de utilizare. Partea posterioară a consolei poartă emblema oficială a Italiei.

Modelul Quattroporte construit pentru președintele italian a fost special modificat pentru a se alinia celor mai înalte standarde de siguranță pentru mașini proiectate pentru uz instituțional specific. Motorul din dotare este faimosul V8 bi-turbo care dezvoltă 530 cp și cuplu maxim de 650 Nm.

Astfel continuă tradiția conform căreia Maserati furnizează mașini speciale pentru președinții Italiei.

Specificație

ModelQuattroporte 4.2Quattroporte 4.9Quattroporte Royale
Cod ModelTip AM330Tip AM330/49Tip AM330/49
Tip caroserieLimuzină 4 uși, 5 locuriLimuzină 4 uși, 5 locuriLimuzină 4 uși, 5 locuri
DesignGiugiaroGiugiaroGiugiaro
ȘasiuȘasiu platformă oțelȘasiu platformă oțelȘasiu platformă oțel
Greutate normală1,780 – 1,975 kg1,780 – 1,975 kg1,780 – 1,975 kg
Configurare motor90° V8, arbore dublu cu came90° V8, arbore dublu cu came90° V8, arbore dublu cu came
Cilindree4,136 cc4,930 cc4,930 cc
Putere maximă255cp @ 6,000 rpm280cp @ 5,600 rpm300cp @ 5,800 rpm
Viteză maximă215 km/h220 km/h230 km/h

 

Urmărește pizzasipaste.ro pe FacebookInstagram și YouTube

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.