Vespa reînvie „Sei Giorni” cu o ediție specială

0
90
Vespa 6 Giorni

Vespa face trimitere la istoria sa în competițiile motorizate cu noul Sei Giorni care se inspiră din design-ul scuterelor care au făcut legea în raliul de regularitate cu același nume din 1951. 

La 66 de ani de la ediția 1951 a raliului de regularitate Sei Giorni (Șase Zile) ținut în Varese unde Vespa a fost vedeta, italienii s-au gândit să readucă în actualitate trecutul galonat cu succese al mărcii. Astfel, pornind de la platforma Vespa GTS, cunoscută pentru valeitățile sale în oraș dar și la drum lung, inginerii peninsulari au construit versiunea Sei Giorni în ediție limitată.

Îmbrăcată în clasica caroserie din oțel, Sei Giorni se laudă cu cel mai puternic motor din istoria mărcii, un mono cilindru în patru timpi cu patru valve și injecție electronică ce dezvoltă 21cp la 7,750rpm, respectiv un cuplu de 22 Nm la doar 5.000 rpm. Performanțele sporite te fac să-ți aduci aminte că te afli pe un scuter sportiv, care accelerează surprinzător de repede. Asta în timp ce privești lumea prin parbrizul lustruit și ușor fumuriu.

Design-ul lui Sei Giorni este plin de infuzii vintage. Este prezent farul poziționat mai jos pe aripa din față, cât și ghidonul care te duce cu gândul la originalul Sei Giorni din ’51 cu tot cu metalul la vedere. În plus, și vitezometrul este analogic, adică urmărești un ac pe un fundal alb, ca pe vremuri!

Toate Sei Giorni sunt vopsite într-un verde închis iar pe caroserie se află și un număr de concurs, toate în încercarea de a te face să te simți ca un pilot al Vespa Squadra Corse din acele vremuri. În plus, ca fericit proprietar, vei putea vedea al câtelea exemplar este cel pe care tocmai ai pus mâna căci creatorii săi instalează pe fiecare plăcuțe numerotate în partea de jos a scutului.

Deși pare că șaua poate acomoda doar pe cel ce „pilotează” Sei Giorni, de fapt poți lua cu tine și un pasager – caracteristică a tuturor modelelor din gama GTS. În plus, scuterul este echipat cu un compartiment pentru păstrarea căștii de protecție și două compartimente pentru depozitat obiecte – unul în față și unul în spate. Nu trebuie nici să-ți fie teamă că cineva îți poate fura bijuteria căci Sei Giorni este echipat cu două sisteme anti-furt. Din standard acesta vine și cu un GPS TomTom și cu „Vespa Multimedia Platform” care face legătura dintre smartphone-ul tău și Vespa ta.

Povestea de aur a lui Sei Giorni cel original începe în 1951. Atunci, Varese a găzduit a 26-a ediție a raliului de regularitate Sei Giorni Internazionale care a ținut, după cum îi spune și numele, șase zile. În cadrul raliului, echipa de uzină Vespa Corse a avut de înfruntat mai multe motociclete special construite pentru întreceri pe teren accidentat care erau considerate favorite certe la start.

Construcția robustă a scuterelor Vespa, combinată cu performanțele date de platforma Sport de la care s-a plecat, a făcut ca micuțele scutere verzi să domine autoritar: nouă medalii de aur au fost strânse de piloții uzinei, incluzând una în urma probei de viteză pe circuitul Monza care a făcut din Vespa singurul producător italian care s-a impus în acea încercare.

Și, desigur, Vespa a scos și o colecție specială de lifestyle pe care să o asortezi cu noul tău scuter.

Vespa Sei Giorni

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.